CANCELLED! Gender Relay - what is discussed in contemporary gender research?

  • Date: –19:30
  • Location: Uppsala City Library Mallas sal
  • Lecturer: Renita Sörensdotter, Jenny Björklund, Karin S. Lindelöf, Annie Woube, Jacob Bull, Deanna Pittman, Katerina Günter, Elina Nilsson, Anita Hussénius, Helena Wahlström Henriksson, Catarina Wahlgren
  • Website
  • Organiser: Centrum för genusvetenskap and Uppsala City Library
  • Contact person: Joelin Quigley Berg
  • Phone: 0184712276
  • Föreläsning

Come and listen when researchers from the Centre for Gender Research get 10 minutes each to present their research. About everything from vulvic pain, mom's on the run, extreme sporting races, bee breeding, the security sector, and becoming a biologist, to surrogacy, studying chemistry, solo mothers, and pedagogical documentation in preshools.

Three sessions (one in English - see programme below) with drop-in at 15.50, 16.50 and 17.50

Free of charge. Limited number of spaces.

PROGRAMME

16.00

Vulvasmärtor, samlagsimperativ och expertmakt. Om ungdomsmottagningars användning av begreppet samlagssmärta
Renita Sörensdotter

Mammor på rymmen: Mammor som lämnar sina familjer i svensk 2000-talslitteratur
Jenny Björklund

Super-extra-mega-ultralopp: Deltagande i extrema motionslopp som kulturellt fenomen
Karin S. Lindelöf och Annie Woube

16.50-17.00 PAUS + drop-in

17.00 – session in English!

Gender, technology and animals: critical perspectives on bee breeding
Jacob Bull

Romancing the security sector: Debates on feminist change and the Women, Peace and Security agenda
Deanna Pittman

About the irony of becoming a natural scientist and who is a legitimate biologist
Katerina Günter

17.50-18.00 PAUS + drop-in

18.00

Surrogatmödraskap och reproduktiv (o)rättvisa
Elina Nilsson

Bland provrör och spektrometrar – studenters väg till/från en framtid som kemist
Anita Hussénius

Från ensamma mamman till soloförälder – om ensamstående mödrar i svensk dagspress på 2010-talet
Helena Wahlström Henriksson

Det är för att dom ska komma ihåg vad dom har gjort – barns perspektiv på pedagogisk dokumentation i förskolan
Catarina Wahlgren